איפור וטיפוח

תאריך עדכון:

תוכן הערך

ערכים קשורים

איפור יכול לשמש אותנו ליצירת מראה בהצגה מגדרית כלשהי. הוא שימושי במיוחד בתחילת התהליך בתור אלטרנטיבה לשינויים גופניים שאולי נוכל לעשות רק בהמשך.
ללמוד להשתמש באיפור יכולה להיות משימה מורכבת ומבלבלת מאחר שישנם מספר שלבים ומוצרים רבים בהם משתמשים כחלק מתהליך האיפור. מדריך זה ייתן מבוא קצר למוצרים ולמושגים באיפור, וכמו כן יציג מספר דרכים בהן ניתן להשתמש באיפור כדי לקבל את המראה המגדרי הרצוי.

 

מילון מונחים באיפור למתחילים.ות

פריימר (primer) – שכבת איפור שמורחים בתחילת התהליך על מנת שהפנים יהיו חלקות והאיפור ייצמד אליהם יותר טוב. ניתן לקנות אותו כמוצר משל עצמו או ניתן להשתמש גם בקרם הגנה בגוונים שוניים (tinted).

 

קונסילר (concealer) – שכבה ששמים לפני האיפור שמטרתה העיקרית להסתיר פרטים מסויימים בפנים אשר אנו רוצים שלא ישימו לב אליהם, כגון עיגולים כחולים מתחת לעיניים או אזורים בהם צומח שיער פנים. לשם כך הקונסילר מגיע במגוון צורות כגון סטיק, מברשת, ופלטה. לעיתים נרצה להשתמש בצבעים שונים של קונסילר, לכן פלטה הכוללת מספר צבעים מומלצת, אך לפעמים הצבע הספציפי שנרצה יגיע גם בנפרד.

איך להשתמש: שוטפים את הידיים לפני, כדי שלכלוך לא ייכנס לעור בפנים. שמים את הקונסילר על האזור הרצוי ומורחים עם הידיים. כדי להסתיר פרטים מסויימים מומלץ להשתמש בצבע המונגד לאותו פרט. למשל – קונסילר כתום לאזורים עם צבע כחול, או קונסילר ירוק כדי להסתיר אדימות. 

 

איפור בסיס (foundation) – שכבת בסיס נוספת ששמים לפני האיפור. מטרתה לתת צבע יותר אחיד לפנים וכמו כן להסתיר פרטים מסויימים. מגיע בצורה של נוזל, אבקה, או משחה.

איך להשתמש: מומלץ להשתמש בספוג או מברשת כדי לשים אותו על הפנים. אם מדובר בפאונדיישן נוזלי אפשר לשים קצת על גב היד כדי שחום הגוף יהפוך אותו ליותר נוחה לשימוש. בעזרת מברשת \ ספוג שמים את הפאונדיישן על הפנים בעזרת תנועה של "טפיחות". לא מומלץ למרוח את הפאונדיישן על העור כי אחרת יכול להיווצר מראה "כבד" מדיי ובנוסף עלולים.ות להוריד בטעות איפור שכבר שמנו קודם.

 

פודרה לקיבוע (setting powder) – אבקה שניתן להוסיף מעל השכבות הנוזליות כדי לשמר את האיפור ליותר זמן ולתת לשכבות הבאות להיצמד לעור.

 

היילייטר (highlighter) – בעברית גם נקרא מדגיש, לאחר קונסילר פאונדיישן יש לפנים צבע מאוד אחיד ולא מגוון. מטרת היילייטר היא להחזיר את הצבע בנוסף להוסיף יותר עומק ומורכבות לפנים.

איך להשתמש: נשתמש בהיילייטר כדי ליצור סוג של "קונטורה" (מתאר) של הפנים. באזורים שנרצה שיותר יבלטו נשתמש בהיילייטר בצבע בהיר, ואילו באזורים שנרצה שישקעו "לרקע" נשתמש בהיילייטר בצבע כהה יותר. יש מגוון דרכים לעשות זאת וזה תלוי בכם.ן ובמטרה שלכם.ן. בשביל דוגמאות ראו את הסרטונים המקושרים בתחילת העמוד.

 

אייליינר (eyeliner) – נקרא בעברית גם תוחם עיניים. מגיע בצורות של "טוש", "עט", או "עיפרון", בדרך כלל בשחור אך ניתן למצוא במגוון צבעים. מטרתו להוסיף צבע ולהבליט לאזור מעל הריס העליון (Tightline) ובנוסף לעיתים מתחת לריס התחתון (Waterline) וגם ליצור "כנף" בצידי העיניים.

איך להשתמש: למתחילים.ות מומלץ לנסות קודם עיפרון אייליינר לפני שעוברים לאיילינר נוזלי. מתחילים.ות למרוח מפינת העין המנוגדת לאף וממשיכים.ות לאמצע ולפינה השניה, כך שהקו שציירנו נעשה צר יותר ככל שמתקרבים לאף.

שתי נקודות שכדאי לשים לב להן:

  1. במידה ויש לנו רטיבות בעיניים, אותה רטיבות עלולה לשטוף את האייליינר ולהוריד אותו לפני שהוא מתייבש. לכן מומלץ לשים את האייליינר כאשר העיניים שלנו יחסית יבשות.
  2. ישנם הרבה סוגי צורות לעיניים, כגון Hooded, Almond ועוד. הדרך שבה נשתמש באייליינר יכולה להיות תלויה בצורת העיניים שלנו. לכן, לא כל מדריך או סרטון אינטרנטי מתאים לכל סוגי העיניים. 

 

צללית (eyeshadow) – צבע בשביל האזור סביב העיניים והעפעפיים (eyelids) שמטרתה ליצור חתימה לעין או לשנות את הצורה של העין. לרוב, צללית מגיעה בצורה של אבקה דחוסה.
איך להשתמש: 

 

מסקרה (mascara) – נקרא לפעמים גם רימל. צבע ומברשת (בדרך כלל מגיע בשחור) ששמים על הריסים על מנת לגרום להם לבלוט.

 

סומק (blush \ rouge) – איפור שנועד כדי להוסיף צבע ובליטה ללחיים, לרוב מגיע בצבע אדום או ורוד.

 

אודם (lipstick) – שכבת איפור ששמים על השפתיים על מנת לתחום ולהדגיש אותן. 

 

שפתון (lip balm) – שכבה שקופה ששמים על השפתיים על מנת להגן עליהן ולמנוע יובש. השימוש בו רחב מעבר רק לאיפור.

 

טיפים לשימוש באיפור להצגה נשית

איפור יכול לתת לנו דרך לשוות מראה יותר נשי לפנים ולהתמודדות עם דיספוריה, במיוחד לפני תחילת טרנזישן רפואי.

 

שימוש באיפור לאחר לייזר

מומלץ להתייעץ עם המטפל.ת להנחיות לאחר טיפול לייזר. באופן כללי, מומלץ לא להשתמש באיפור לאחר הטיפול, כדאי לחכות לפחות 4 שעות לאחר הטיפול.

 

הסתרת שיער פנים

גם לאחר גילוח, חלק משיער הפנים נשאר מתחת לעור שלנו. כיוון שעור הפנים דק, אותו שיער עלול לבלוט גם באזורים שגולחו. השיער גורם למין "צללית" על הפנים שנרצה לעיתים להסתיר כדי לקבל מראה נשי יותר.

כדי להסתיר את הצללית, נקפיד קודם לגלח את אותם אזורים לפני (ניתן גם להתאפר ללא גילוח, אבל ההסתרה של הזקן כנראה תהיה פחות אפקטיבית).
בשלב בו אנו שמים את הקונסילר, נבחר צבע מנוגד לצבע הצללית. ברוב המקרים הצללית תבלוט עקב עודף של גוונים כחולים באזור, לכן נשתמש בצבע כתום הנוגד לו. לאחר מכן נמשיך לשים את האיפור כרצוננו. שימו לב כי קונסילר לבדו לא יכול להסתיר אפקטיבית שיער פנים, אלא רק בשילוב עם שכבות נוספות של איפור.

 

טיפים לשימוש באיפור להצגה נשית

ניתן להשתמש גם באיפור כדי לקבל הצגה נשית יותר, לדוגמא:

  • לתת לחלק העליון של הפנים מראה יותר רחב ולתחתון מראה יותר צר.
    דרך אחת לעשות זאת היא, לאחר ששמנו קונסילר ופאונדיישן, לשים מעט קונסילר נוסף בצבע בהיר יותר מצבע העור שלנו מתחת לעיניים, על האף, ועל הרקות (בצידי הראש, ליד העיניים).
  • כדי לגרום למצח להראות קצר, אפשר להשתמש בהיילייטר בצבע כהה באזורים בהם עצם הגבה בולטת. 
  • בשביל להוסיף נפח ללחיים ניתן לשים סומק כדי להבליט אותן וכך ליצור מראה נשי יותר

 

טיפים לשימוש באיפור להצגה גברית

איפור יכול גם לשמש להצגה גברית למשל:

  • ניתן להשתמש בעפרון כדי למלא את הגבות ושוות להן נראות מלאה ועבה יותר
  • ניתן להשתמש במסקרה כדי לצבוע את שיער פנים (לדוגמא להדגיש את השפם)
  • ניתן להשתמש בצללית או איפור לקונטור כדי לעשות להדגיש או להצליל את עצמות הלחיים והלסת והמצח

 

מקורות נוספים