שנת שירות

תאריך עדכון:

שנת שירות היא שנת התנדבות בקהילה, המתבצעת לפני הגיוס לצה"ל או לפני השירות הלאומי. מתנדבי שנת השירות מתנדבים במסגרות שונות וביניהן כפרי נוער, תנועות נוער, מוסדות חינוך, בקיבוצים ובשכונות מצוקה.

שנת השירות נעשית לפני הגיוס לצה"ל ואינה מחליפה אותו, צה"ל מאפשר למספר מוגבל של מתנדבים בכל שנה לדחות את גיוסם בשנה כדי לבצע שנת שירות.

כיום אין התייחסות מיוחדת לקהילה הטרנסית בנוגע לשנות שירות. ישנם ארגונים רבים אצלם ניתן להתנדב על מנת לבצע שנת שירות, לקריאה של הרשימה השלמה

בנוסף, ניתן להירשם למכינה קדם צבאית. אין כיום מכינות ייעודיות לקשת הטרנסית אך מכינות רבות מותאמות לא.נשים על הקשת הטרנסית. לרשימת המכינות הקדם צבאיות.

 

שנת שירות מותאמת לקשת הטרנסית

איגי הינה תנועת הנוער הלהט"ב היחידה בארץ וניתן לבצע בה שנת שירות. בנוסף, ישנם ארגונים שמותאמים בצורה טובה לשירות של א.נשים על הקשת הטרנסית. הרשימה הנ"ל תכלול את הגופים בהם ידוע כי משרתים בהם א.נשים על הקשת הטרנסית:

 

איגי

תוך כדי שנת השירות באיגי, הש"שים.ות מדריכים.ות קבוצות ומועדוני נוער של איגי, מנהלים.ות ומדריכים.ות טיולים וסמינרים ארגוניים ופועלים.ות בבתי ספר ומרכזי נוער בעיר. הם.ן הופכים.ות לדמויות משמעותיות בחיים של בני נוער להטב"ים והטרוסקסואלים, מובילים.ות את הקהילה הגאה המקומית ועוזרים.ות להפוך את החברה הישראלית לשוויונית, דמוקרטית, צודקת ובתקווה קצת יותר קווירית.

בשנת השירות באיגי עוברים לגור יחד עם עוד 7-8 ש"שים.ות באחת הערים שבהן ממוקמת קומונה של איגי: כרמיאל, חיפה, אשדוד ותל-אביב. הש"שים מתנסים.ות בחיים עצמאיים משותפים. אנחנו יוצרים.ות ביחד קבוצות של שותפים.ות מרקעים מגוונים, שלוקחים.ות אחריות גדולה בידיים ובוחרים.ות להוביל ולשנות ביחד את המרחב בו אנו חיות ופועלות.

לקראת שנת השירות באיגי תצטרפו לתהליך מקדים שמתחיל בחודשים יולי-אוגוסט לשנת י"ב. במהלכו נוצר הגרעין שיצא לשנת השירות בשנה הבאה ודרכו מכירים, מתחלקים לקומונות, יוצאים לסמינרים ומעצבים ביחד את בחירתנו המשותפת להצטרף למאבק.

 

הנוער העובד 

שנה המשלבת עשייה חברתית משמעותית, חיי קבוצה ולמידה ביקורתית. שנה של עצמאות ואחריות, חוויות לכל החיים ושליחות אמתית. מקום להביא את היצירתיות והערכים שלכם לידי ביטוי!

הנוער העובד והלומד היא תנועת נוער מהגדולות והמובילות בארץ. לתנועה מאות קנים (סניפים) ברחבי המדינה. לש"שים (קומונרים) תפקידי מפתח בהובלת התנועה כמנהיגים צעירים המובילים אחריהם עשרות אלפי נערות ונערים יהודים, ערבים ודרוזים, נערים עובדים ולומדים, ותיקים ועולים, מהעיר, מהפריפריה, הקיבוץ והמושב, נוער עם צרכים מיוחדים וכן נערים ונערות בסיכון. הפעילות מותאמת לצרכים הייחודיים של כל מקום ומקום. 

 

תרבות

תנועת תרבות היא תנועה גדלה ומתפתחת של אומנים-מחנכים ואומניות-מחנכות, הפועלות יחד בתחום התרבות בפריפריה בפרט למען חברה צודקת יותר. בשנת השירות בתרבות פועלים, מתנדבות ומדריכים, השינשינים.ות במוסדות תרבות ברחבי הפריפריה הישראלית.
את שנת השירות בתרבות עוברים יחד בגרעין של 10-15 חברות וחברים, ונפגשים במהלך השנה למפגשים וסמינרים עם גרעינים נוספים מכל הארץ.
הפעילות של תרבות נועדה לפתח ולחזק את הקשר בין אומנות, תרבות, חינוך וקהילה, בכל רחבי הארץ. אנחנו שמות לעצמנו למטרה ליצור שינוי ולהיפגש עם הקהילה דרך אומנות, יצירה ושיח.