טיסות כא.נשים על הקשת הטרנסית

תאריך עדכון:

תוכן הערך

ערכים קשורים

כיום, לרשות התעופה בארץ אין נוהל רשמי להתנהלות מול א.נשים על הקשת הטרנסית. במדינות שונות ברחבי העולם, הנהלים מגוונים.

בערך זה נתמקד בהמלצות להתנהלות מול רשויות התעופה ומעברי הגבול.
יש לציין, כי לפני טיסה ליעד מסויים, מומלץ לבדוק אם יש ומהו הנוהל מול א.נשים על הקשת הטרנסג'נדרית ולוודא שהמדינה טרנס-פרנדלי.

בנוסף, חברות ביטוח לא מאפשרות לעשות ביטוח נסיעות עבור נסיעות וטיסות לחו"ל לצורך ניתוחים (ולא רק ניתוחים להתאמה מגדרית).

 

טיפים לטיסות

  • שם ומגדר בדרכון – השם והמגדר המצויינים בדרכון חייבים להתאים לשם ולמגדר הכתובים על כרטיס הטיסה שלך.
  • התואר (כלומר אדון או גברת, ובאנגלית Mr. או Ms.) שלעיתים תתבקש.י להוסיף, לא צריך בהכרח להתאים למגדר בדרכון, ושדות התעופה לא מתייחסים אליו בדרך כלל. 
  • לא חוקי למחוק את סימן המין בדרכון או להשחיתו בכל צורה.
  • תרופות – תרופות לא נוזליות ניתן לקחת בתיק אישי. ניתן לקחת תרופות נוזליות עד 100 מ"ל בתיק האישי. ניתן לקחת מרחיבים בתיק אישי, אך את נוזלי הסיכה יש לקחת במזוודה (מאחר ונפחם יותר מ-100 מ"ל). מומלץ להביא אישור מרופא שאלו תרופות מרשם שאת.ה צריך.ה לקחת איתך. 
  • מכונות שיקוף ואבטחה – בחלק מהמדינות (בעיקר בארה"ב) ישנן מכונות שיקוף המייצרות מודל תלת מימדי של גוף הנסרק.ת (אלו לא מכונות השיקוף הרגילות המגלות מתכות). במכונות אלו, צוות האבטחה סורק לפי "נקבה" או "זכר", לפי החלטתם.ן. ייתכן שמכונות אלו יגרמו להתעכבות או לבדיקות אבטחה נוספות עבור א.נשים על הקשת הטרנסית. מומלץ להימנע ממכונות אלו אם אפשרי. מומלץ גם לא להשתמש בפאקרים או בתותבי חזה בעת מעבר במכונות אלו, לעיתים הם מופיעים כ"חפצים חשודים" ויגרמו לבדיקות ביטחוניות נוספות.
  • מומלץ לקחת לכל טיסה מכתב מאנדוקרינולוג.ית, מטפל.ת בריאות הנפש, או גורם מקצועי אחר שאומר שהינכםן א.נשים טרנסג'נדרים.
  • במקרה שהנראות שלך והתמונה או הפרטים בדרכון אינם תואמים, מומלץ לקחת תעודה מזהה נוספת (באנגלית ובעברית) חוץ מהדרכון. בכל מקרה, מומלץ שהמסמכים בתעודותיך יהיו מעודכנים ומייצגים את נראותך כיום.