אירועים שנתיים לקשת הטרנסית

תאריך עדכון:

ערך זה יסקור את האירועים השנתיים המצוינים בקהילות הטרנסיות בארץ וברחבי העולם.

 

הכנס הטרנסי

הכנס הטרנסי השנתי מרכז את מיטב הידע והמומחיות שהצטברו בישראל בשנים האחרונות בנוגע לקשת הטרנסית, במטרה להעצים את הקהילה הטרנסית, לשפר את מוקדי הידע והכוח שלה, ולקדם שוויון זכויות ושיפור במגוון היבטים אישיים, חברתיים, וממסדיים.

 

שבוע המודעות הטרנסי

שבוע המודעות לקשת הטרנסית (Transgender Awareness Week) מצוין מה-13 (ולעיתים מה-12) ועד ה-19 לנובמבר מדי שנה, ומטרתו להעלות מודעות לקהילה הטרנסית ולמאבק באפליה ואלימות עימן היא מתמודדת.
בשבוע המודעות נערכים אירועים רבים ע”י ארגוני הקהילה. 

 

יום הזיכרון הטרנסי

יום הזיכרון הטרנסי הבינלאומי חל ב-20 בנובמבר כל שנה ומנציח את א.נשי הקהילה שנפטרו או נרצחו. יום הזיכרון הטרנסי סוגר את שבוע המודעות הטרנסי ומעלה את המודעות לאלימות כלפי טרנסים.ות. ביום זה נערכים טקסי ואירועי זיכרון ע”י ארגוני הקהילה השונים.

 

יום הנראות הטרנסי

יום הנראות הטרנסי הבינלאומי חל ב-31 במרץ כל שנה, והוא מוקדש לא.נשים טרנסג’נדרים.ות ולהעלאת מודעות לקהילה, לאפליה ואלימות כלפיהם.ן ברחבי העולם. לקראת וביום עצמו מתקיימים אירועים שונים על ידי ארגוני הקהילה.

 

יום הנראות הא-בינארי

יום הנראות הא-בינארי חל ב-14 ביולי כל שנה ומטרתו להעלות מודעות לקהילה הא-בינארית ולצרכיה. ביום זה נערכים אירועים שונים על ידי ארגוני הקהילה.

 

אירועי הקהילה הלהט”בית

 

חודש הגאווה ומצעד הגאווה

חודש הגאווה מתקיים כל שנה במהלך יוני, ומטרתו העלאת מודעות לקהילה הלהט”בית ולצרכיה. כחלק מחודש זה מתקיימים מצעדי גאווה בערים שונות ברחבי הארץ, בנוסף לאירועים נוספים אשר מתקיימים לכל אורך החודש.

 

TLVFest

הפסטיבל הבינלאומי השנתי לקולנוע גאה. הפסטיבל נערך בחודש אוקטובר ומציג סרטים העוסקים בקהילה הלהט”בית מכל העולם, רבות מהיוצרות והיוצרים של הסרטים הנם חברות וחברי הקהילה. מוצגים בפסטיבל סרטים רבים הנוגעים לקהילה הטרנסית.

 

פסטיבל לסבית קטלנית

לסבית קטלנית הוא פסטיבל קולנוע לסבי ישראלי המתקיים אחת לשנה ומביא אל הקהילה והקהל בכלל סרטים איכותיים של לסביות, על לסביות ועם לסביות. 

כפסטיבל ראשון מסוגו, לסבית קטלנית פועל לקדם קולנוע לסבי ישראלי ולהוות במה וקרש קפיצה לנשים בתחום הקולנוע והטלוויזיה.

 

יום הנראות הביסקסואלי והכנס הביסי

הכנס הביסי, המתקיים ביום הנראות הביסי ב-23 בספטמבר, הוא כנס שמטרתו העלאת מודעות ודיון בנושאים הקשורים לא.נשים על הרצף המולטי-משיכתי.

 

קוויר מאג’יק

פסטיבל קמפינג בן שלושה ימים המתקיים כל שנה במקומות שונים בארץ. הפסטיבל מיועד לחברי הקהילה הלהט”בית ובכללם א.נשים על הקשת הטרנסית ומועברות בו סדנאות, מעגלים חברתיים ומסיבות.